Tuesday 8 November 2011

Dah Makan? Soalan Wajib Tanya

HohO~
Oh.
Nak story mory.
Mungkin tak penting bagi kau.
Lantak.
Aku nak cerita jugak.
Okay.
Dalam setiap perbualan bla bla bla kau.
Ada tak kau tanya soalan,
Dah makan ke belom?
Erk.
Aku bukan tanya kau dah makan ke belom.
Aku tanya kau ada tak kau tanya dah makan ke belom.
Bukan aku nak tanya kau.
Aku cuma tanya kau ada tanya tak.
Oh.
Aku pon pening.
Lantak.
HohO~

Dah makan?
Aku bosan kot dengan soalan tu.
Tak mencabar kepala hotak langsong.
Coba tanya soalan lain pulak.
Be creative.
Try to think outside the box.
Tanya la benda lain pulak.
Yang penting, bukan soalan tu.
Bulih?

Oh.
Kau pening pening lalat tak tahu nak tanya ke?
Meh sini aku cadangkan beberapa soalan kreatif lagi inovatif.
Kot kot tak terlintas kat kepala hotak kau nak tanya apa.
Contoh.

"Hai. Dah basoh tangan lepas makan belom?"

"Hai. Dah minom air ribena?"

"Hai. Dah cuci mangkok tandas?"

"Hai. Dah gelak gelak gemok?"

"Hai. Dah baca doa qunut?"

Okay.
Bernas tak kepala hotak aku?
Itu baru sikit aku tunjok skill.
Jangan jealous okay.
Kalau kau spesies yang kreatif lagi berwawasan maju jaya, boleh la tanya soalan membunoh.
Contoh.

"Hai. Siapakah bini kedua Salleh Yaakob?"

"Hai. Kenapa dan bukan mengapa? Atau mengapa dan bukan kenapa? Isk. Mana mana la."

"Hai. Sekarang pukol berapa kat sebelah timor laut Nepal?"

"Hai. Semakin panjang tangan semakin kuat mencuri. Siakap senohong gelama ikan duri bercakap bohong lama lama mencuri. Buktikan."

Sekian.
Siaran merapu ini dibawakan oleh  Tom Tom Pel enter shift alt ctrl.
Lantak.

potpetpotpet: Oh. Aku sedang mencari mood nak pergi ke sekolah kembali nii. Malas plus Lazy.Duh.

No comments:

Post a Comment