Saturday 26 November 2011

Karangan Aku?

Petang tadi aku telah mensengalkan diri dengan entri Jom Main Pada Suatu Hari ni. Tapi aku tak sangka pulak korang turut serta mensengalkan diri sekali? Gile sengal ah korang! Haha. Kesian kesian. Takde kerja nak buat dah ke? Adeh. Jom baca karangan hasil titik peluh lebih 50 orang blogger ni. Lebih 50 orang blogger? Bantai je la. =.=


PADA SUATU HARI
Disunting oleh Budak Harapan


Pada suatu hari, saya jumpa dia bawah pokok rambutan. Dia makan megi sambil bergelak ketawa. Megi yang sedap sebab megi dia megi itu sedap. Dia pandang saya. Saya jadi stim. Lalu ambulans pon datang. Doktor sunat saya. Neno neno neno. Ambulans tu bunyik. Tiba-tiba ambulans terbabas. I love it. Otomen pon datang! Otomen bawak saya berjalan-jalan di zoo. Lalu datang raksasa Zoo Taiping sama muka macam Ain. Tiba-tiba raksasa mengamuk. Raksasa kejar saya. Lari lari lari!!! Otomen kejar raksasa. Raksasa penat lari. Raksasa akhirnya pengsan. Raksasa terbangun semula. Pengsan membawa mati. Pedulikan raksasa itu.


Pelakon Undangan: Raksasa


Otomen terus terbang. Saya macam mana? Lu pikir la sendiri. Saya dibawanya sekali ke hospital gila untuk makan angin di Tanjong Rambutan. Saya petik buah rambutan sambil garu kepala yang sangat gatal. Rambutku banyak kutu sebab takde shampoo. Putu mayam sedap. Shampoo banyak busuk. Shampoo sikit wangi? Tak payah shampoo. Tak wangi pon kan kan kan? Boleh la tahan. Boleh tahan apa?


Pelakon Undangan: Otomen


Aku meneruskan perjalanan untuk mencari seseorang yang mencari seseorang. Tiba-tiba ada lembaga sedang tersenyum simpul, rambut panjang menggerbang. Ain sangat ketakutan. Tak paham la. Lalu difahamnya juga. Dan dia diam. Rambut Ain menggerbang. Tak takut pon tapi terkencing jugak seperti seorang nenek sedang menari disko dengan tarian agogo dari kumpulan SM*SH. Kenapa lembaga tersebut pergi berkaraoke ke laut? Sebab patah hati. Oh begitu rupanya. Kesian lembaga tersebut kerana takut dengan Ain. Aku pon pening. Kandunganku 3 bulan. Kusut otak fikir anak siapa. Anak kucing Ain? Ain pengsan lagi. Asyik asyik aku. Kenapa bukan Otomen? Sebab asyik pengsan, Otomen kembali untuk selamatkan Ain dan rakan rakannya. Raksasa bawak beca. Otomen pulak yang pengsan. Tiba-tiba Upin Ipin datang tolong Otomen. Maka habislah cerita.


Pelakon Undangan: Kak Limah


Eh belum lagi. Kak Ros datang marah Syana Zvariant kerana tak update blog. Banyak kerja konon padahal kan kan buat-buat sibuk konon. Lalu Kak Ros pon mula menjerit sebab nampak lipas tak cukup kaki. Syana Zvariant pergi sebab takut lipas sampai Ain tergelak. Kedengaran dari jauh, sayup-sayup Sailormoon memanggil Shashaaa... Ilahhh... Rajaaa... Tak bertukar ke? Bertukar tapi lambat. Tapi takpe, biar lambat asal selamat, kata Kak Limah. Lalu Kak Limah berjalan lenggang lenggok menuju ke kubur. Kak Limah balik dulu ye, nanti jumpa lagi.


Pelakon Undangan: Cinderella


Otomen pergi bancuh milo ala-ala Chef Wan sebelum dicelup dengan biskut. Ingatkan milo, rupa-rupanya memang milo rupa-rupanya. Lepas tu Otomen pon minum. Dia mintak lagi dengan Kak Limah. Tapi dah habis. Otomen frust, lalu bunuh diri. Cerita habis. Sila tepuk tangan. Tapi tiba-tiba Otomen jerit! Raksasa pelik bila Otomen hidup balik. Tidakkk! Hantu Otomen! Aku masih hidup, kata Otomen berkenaan. Ain terbeliak matanya setelah melihat Cinderella. Cinderella mula menangis sebab kasut hilang. Potong stim betul.



potpetpotpet : Amacam beb? Ada rasa macam nak cabut bulu hidung laju laju sekarang ni?

No comments:

Post a Comment