Sunday 25 September 2011

Teka Teki Menguji Minda | Teka Teki Mak Limah


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Okay. Sempena dengan hari Ahad yang tak berapa seronok ini, aku nak main teka teki dengan korang. Yes. Hari Ahad memang takde kena mengena dengan teka teki. So? Ada masalah? =_=

Dah sedia nak jawab? Senang gile teka teki ni. Aku dapat teka teki ni hari tu. Anyway, siapa yang tak dapat jawab teka teki ni, anda dinasihatkan supaya menduduki UPSR semula. Haha. XD


Mak Limah ada lima orang anak. Sorang nama Abu. Sorang nama Ahmad. Sorang nama Ali. Sorang nama Amin. Sorang lagi nama apa?


Haaa... Dapat jawab tak? Cepat jawab kat ruangan komen tu. Aku nak tengok berapa ramai pembaca blog aku yang menguasai kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis ni. Ada berani? Siapa salah jawab, nampak sangat otak dia tengah beku sekarang ni. Adeh. Okay. Selamat menjawab teka teki Mak Limah ni! >_<

Eh. Sebelum tu, aku nak bagitahu awal awal ni. Aku tak sediakan apa apa hadiah kalau korang dapat jawab teka teki Mak Limah ni dengan betul. So, jangan mengada-ngada nak pergi kat kaunter pertanyaan mintak hadiah. Sekian. Harap maklum. Sebarang pertanyaan, boleh rujuk kamus dewan. =_=

potpetpotpet : Senang je kan? Nak tahu jawapan? Fikirlah sendiri.>,<

2 comments: