Wednesday 21 September 2011

Tips Selamat Study


Hey.
Aku sedang study.
Percaya tak?
Lantak.
HohO~
Nak kongsi tips.
Tentang cara bagaimana nak mengorat aweksss.
Percayalah.
Aku menipu.
HohO~
Nak beritahu.
Tips study.
Konon konon la.
Well, ada satu hari tu.
Aku tak ingat pulak hari apa.
Aku terdengar kat radio apa pon aku tak ingat.
Wajib ke aku nak ingat semua tu?
HohO~
Kalau kau nak study tak boleh lebih daripada dua jam.
Oh.
Bukan nak suroh kau study dua jam semata-mata.
Maksodnya, kau tak bulih study lebih dua jam secara berterusan.
Ya.
Sebab apa?
Takot study lepas tu tak masok kat dalam kepala hotak kau.
Oh.
Statement ni dikecualikan kepada mereka yang sentiasa mendapat markah penoh ke senarai dekan ke genius ke apa apa lantak kau tak perlu baca tips ni.
Betol la.
HohO~

So?
Lepas dah study dua jam tu, berehat la dalam lima belas minit.
Kalau kau tamak, tiga puloh tiga minit lima belas saat pon bulih je.
Lantak.
Yang penting, take a break.
Online.
Facebook.
Twitter.
Myspace.
Tagged.
Friendster. 
Blogging.
HohO~
Then, sambong la balik.
Kepala hotak pon jadi tak berat sangat.
Kan kan kan?

potpetpotpet: Jangan gelabah tak tentu pasal. Rancang dulu nak study apa. Okay?

No comments:

Post a Comment